|
Prima - Noutăți - Concurs pentru recepționarea cererilor de finanțare a proiectelor de infrastructură pentru anul 2021 în cadrul Proiectului de Reziliență Rurală
Obiectele de infrastructură și beneficiari eligibili Tipuri de infrastructură eligibile pentru finanțare în zona rurală:
Beneficiarii și criteriile de eligibilitate. Grupul-client, care poate beneficia de asistență financiară în valoare maximă de 200 000 dolari SUA poate fi format doar din persoane juridice: întreprinderi mici şi mijlocii, Gospodării Țărănești, grupuri de producători din spațiul rural, doar care practică activități agricole. Pentru obținerea granturilor Grupul-client trebuie întrunească următoarele criterii de eligibilitate:
Beneficiarii neeligibili: Grupul-client care nu vor întruni următoarele criterii nu vor fi eligibili pentru finanțare:
Modul de participare la concurs Granturile sunt acordate în baza rezultatelor concursului anunțat și a rezultatelor evaluării cererilor de finanțare, înaintate de grupul-client către UCIP IFAD. Pentru obținerea asistenței financiare grupul-client va trebui să întreprindă următoarele: Pasul I. Va analiza și va identifica necesitățile de dezvoltare a infrastructurii din comunitatea unde își desfășoară activitatea, ca fiind de primă necesitate pentru ameliorare și care ar duce la dezvoltarea economică a afacerii agenților economici. Pasul II. Va studia condițiile generale de participare la concurs pentru obținerea asistenței financiare de construcție a obiectelor de infrastructură publicate de UCIP IFAD și cerințele de prezentare a documentelor stipulate în anunțul de lansare a concursului pentru anul respectiv. Pasul III. Va convoca adunarea comună a agenților economici, potențialilor membri ai Grupului-client și Primărie, va discuta necesitatea de participare la concurs, rata de cofinanțare la construcția obiectului de infrastructură și va alege organul de conducere și reprezentare a grupului-client la ședințele comune de lucru cu UCIP IFAD pe perioada de implementare a proiectului. Pasul IV. Va completa Formularul de aplicare pentru IFAD VII și va întocmi setul de documente solicitate conform condițiilor de concurs (vezi Formularul de aplicare și Modelele de documente mai jos) şi le va depune la sediul UCIP IFAD în perioada indicată. Grupul-client poate depune doar o singură cerere pe an. Pasul V. Grupul-client, a cărui Cerere de finanțare a fost admisă la etapa II de Calificare, va prezenta suplimentar: Studiul de pre-fezabilitate a proiectului investițional (UCIP IFAD va acorda asistența financiară necesară); Proiectul de construcție, investigații geologice, hidrologice, actele, certificatele și alte documente referitoare la obiectul de infrastructură (doar dacă Grupul-client le deține la momentul depunerii actelor); Alte documente suplimentare solicitate de UCIP IFAD, specifice proiectului investițional (certificat de calitate a apei; permisiune de utilizare a apei de organele abilitate, aviz ecologic etc.). Condițiile de finanțare şi evaluare Condiţiile de finanţare
Notă: Cererea Grupului client compus din solicitanți care nu au beneficiat niciodată anterior de acest tip de infrastructură va fi considerată ca o cerere de participare pentru prima dată (cu contribuția de 15%), chiar dacă APL a mai beneficiat anterior de proiecte finanțate de UCIP IFAD pentru construirea unui sistem de alimentare cu apă pentru irigare.
Condițiile de evaluare a cererilor de finanțare: Cererile de finanțare vor fi evaluate în două etape: etapa I: Pre-calificare etapa II: Calificare La etapa de pre-calificare va fi formată o Comisie de evaluare a Cererilor de finanțare, care va verifica dacă acestea sunt complete şi corespund cerinţelor de calificare. Proiectele care au prezentat cererile de finanţare completate corect şi care corespund cerinţelor de calificare, vor fi vizitate de membrii Comisiei de evaluare a cererilor de finanțare în scopul verificării veridicității informației prezentate și corespunderii condițiilor pentru implementarea proiectului de infrastructură. La etapa de Calificare, cererile de finanțare vor fi clasificate conform Sistemului de Clasificare a Obiectivelor în ordinea descreșterii scorului acumulat. Pentru finanțare vor fi selectate cererile care au acumulat cel mai mare scor, până la alocarea completă a sumei prevăzute în bugetul anului, pentru anul în care urmează să fie implementat proiectul de infrastructură Lista proiectelor selectate va fi recomandată Comisiei de Selectare și Aprobare a Granturilor Competitive spre aprobare şi finanţare ulterioară. Pachetele de documente vor fi prezentate în plic sigilat cu indicarea denumirii concursului, tipul obiectului de infrastructură pentru care se aplică, numele beneficiarului și datele de contact la adresa: bd. Ștefan cel Mare și Sfînt 162, bir.1303, mun. Chișinău pînă la data de 27 martie 2020, ora 17:00. Pentru întrebări sau clarificări ne puteți contacta la adresa: office@ucipifad.md sau la tel: 022 22 30 75. |