În contextul evenimentelor regionale, comunicarea autorităților publice în situații de criză trebuie să fie foarte bine pusă la punct. Situațiile de criză și conflict constituie pentru instituțiile publice unele dintre cele mai grele teste de abilitate și deontologie profesională.
În acest scop, ADR Centru și-a propus elaborarea unui ghid de comunicare privind situațiile de criză destinat APL-urilor din RDC și nu numai. Fiind mai aproape de cetăţeni decât alte instituţii publice, autorităţile locale au rolul de a informa și mobiliza comunitatea, acţionând ca un catalizator spre progres.
Astfel, ADR Centru a contractat un expert național, care a elaborat un Ghid de comunicare privind situațiile de criză destinat autorităților publice, realizat cu susținerea GIZ, în cadrul proiectului „Pachet de suport pentru Regiunea de Dezvoltare Centru drept răspuns la situații de urgență".
Documentul elaborat poate fi accesat mai jos și reflectă următoarele tematici:
- Ce este comunicarea, cine sunt actorii implicați în relația APL - comunitate?
- Rolurile în procesul de comunicare APL-cetățeni.
- Comunicarea APL - societate în situații de risc. Mesaje, canale, acțiuni de întreprins.